Ανέβηκε σήμερα η 41η αναθεώρηση της Μ2000 (η τελευταία φαντάζομαι).
Και μαζί ανέβηκε και ο νέος ελληνικός οδηγός της Μ2000 για την έκδοση 41.
Ελληνικός Οδηγός της Μ2000 για την έκδοση 13
Πρόλογος |
1 |
1. Βασικές Εντολές - Πρώτο πρόγραμμα |
3 |
1.1. Γεια σου Κόσμε! |
3 |
1.2. Πρώτο Πρόγραμμα |
4 |
1.3. Σύνοψη |
8 |
2. Εντολές Διακλάδωσης – Στοιχεία της Μ2000 |
9 |
2.1. Η Συνθήκη |
9 |
2.2. Χρήση Ετικετών! |
11 |
2.3. Εντολή ΑΝ σε μια γραμμή |
11 |
Ακέραια διαίρεση |
13 |
2.4. Η εντολή ΑΝ με ανάπτυξη πολλών γραμμών |
14 |
2.5. Διακλάδωση με Επιστροφή |
15 |
2.5.1. Χρήση κανονικής ρουτίνας |
17 |
Τύποι Αριθμών |
18 |
2.5.2. Χρήση Τμήματος |
19 |
2.5.3. Θέαση Μεταβλητών/Σταθερών |
21 |
Παράδειγμα: Καθορισμός τιμών για τις σταθερές ΑΛΗΘΕΣ και ΨΕΥΔΕΣ |
22 |
Πίνακες με παρενθέσεις και με τετράγωνες αγκύλες |
22 |
2.5.4. Κλήση με τιμή – Κλήση με αναφορά |
24 |
2.5.5. Αντικανονικός Τερματισμός |
26 |
2.5.6. Επιστροφή Τιμής από Διακλάδωση |
26 |
Σωρός Τιμών |
28 |
2.6. Κλήση Επώνυμου Κώδικα |
30 |
2.6.1. Κενό Πρόγραμμα |
33 |
2.6.2. Ετοιμασία εξωτερικής βιβλιοθήκης |
33 |
Συνάρτηση Υπόδειγμα() - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ1 |
34 |
Παράδειγμα: Υπολογισμός Ημέρας |
35 |
2.7. Σύνοψη |
36 |
3. Εκτελέσιμο Πρόγραμμα |
39 |
3.1. Επεξεργασία Προγράμματος στο Σημειωματάριο |
39 |
3.2. Επεξεργασία Προγράμματος στο Περιβάλλον της Μ2000 |
40 |
3.3. Αποθήκευση με Κωδικοποίηση |
43 |
3.4. Έλεγχος προγράμματος |
44 |
3.4.1. Αξίωση (Assert) |
44 |
3.4.2. Διακοπή (Stop) |
44 |
3.4.3. Έλεγχος (Test) |
44 |
3.5. Βοηθητικές Φόρμες |
46 |
3.5.1. Επιλογή χρώματος από χρωματολόγιο |
46 |
3.5.2. Επιλογή γραμματοσειράς |
47 |
3.5.3. Επιλογή Αρχείου |
48 |
3.5.4. Επιλογή από διάλογο (τύπου MessageBox) |
48 |
3.5.5. Εισαγωγή τιμής με διάλογο (τύπου InputBox) |
49 |
3.5.6. Εισαγωγική Φόρμα |
50 |
3.5.7. Εισαγωγικό Παράθυρο (Διεπαφή Χρήστη/Νήματα) |
51 |
Παράδειγμα: Εισαγωγική Φόρμα (GUI) |
52 |
3.6. Σύνοψη |
54 |
4. Δομημένος Προγραμματισμός |
61 |
4.1. Δομές Επανάληψης |
61 |
4.1.1. Δομή Για |
61 |
4.1.2. Δομή Επανέλαβε |
62 |
4.1.3. Δομή Ενώ |
62 |
4.1.4. Δομή Μπλοκ Κώδικα |
66 |
4.2. Δομές διακλάδωσης με επιλογή |
69 |
4.2.1. Δομή Από Διαμέσου |
69 |
4.2.2. Δομή Επίλεξε |
70 |
4.3. Σύνοψη |
73 |
5. Βασικά Είδη Προγραμματισμού |
75 |
5.1. Τμηματικός Προγραμματισμός |
75 |
5.1.1. Χειρισμός στοιχείων στο σωρό τιμών |
76 |
5.1.2. Γενικές μεταβλητές |
77 |
5.1.3. Γενικά τμήματα |
78 |
5.1.4. Διακόσμηση Τμημάτων |
80 |
5.2. Διαδικαστικός Προγραμματισμός |
81 |
5.2.1. Χρήση Πίνακα Τιμών |
81 |
5.2.2. Χρήση μιας συνάρτησης για ένα έργο |
83 |
5.3. Συναρτησιακός Προγραμματισμός |
84 |
5.3.1. Λάμδα Συναρτήσεις |
84 |
Παράδειγμα: Συνάρτηση που επιστρέφει τρεις Λάμδα συναρτήσεις |
85 |
Παράδειγμα: Βηματικός Υπολογισμός Μεταθέσεων Συνόλου Ορισμάτων |
86 |
Παράδειγμα: Εμφάνιση Συνόλου Υποσυνόλων ενός Συνόλου! |
88 |
5.3.2. Λίστα Συναρτήσεων στο Αντικείμενο Γεγονός |
91 |
Παράδειγμα: Επανάληψη Πολλών Περιοχών με Λάμδα Συναρτήσεις |
92 |
5.4. Προγραμματισμός με Αντικείμενα |
94 |
Παράδειγμα: Αντικείμενα φτιαγμένα με κλάση |
95 |
Παράδειγμα: Αντικείμενα φτιαγμένα με πρότυπο |
95 |
5.4.1. Κλάση |
96 |
Παράδειγμα: Χειριστής Γεγονότων |
98 |
Παράδειγμα: Συνδεδεμένη Λίστα |
105 |
5.4.2. Κληρονομικότητα |
110 |
Παράδειγμα: Συγχώνευση αντικειμένων τύπου Ομάδα |
110 |
Παράδειγμα: Κλάση Ζώο |
112 |
5.5. Προγραμματισμός με Γεγονότα |
115 |
Παράδειγμα Ομιλία στα Αγγλικά |
115 |
5.6. Προγραμματισμός με Νήματα |
116 |
Είδη Νημάτων |
117 |
Παράδειγμα: Επίδειξη Νημάτων |
118 |
Παράδειγμα: Εμφάνιση/Εισαγωγή στην Οθόνη με νήματα |
119 |
5.7 Προγραμματισμός τύπου ΚΟΛΛΑΣ (GLUE CODE) |
126 |
5.8. Σύνοψη |
128 |
6. Έτοιμες Δομές Δεδομένων – Αρχεία – Βάσεις Δεδομένων |
131 |
6.1. Βασικά Αντικείμενα Καταχώρησης Στοιχείων |
131 |
6.1.1. Πίνακας με παρενθέσεις (mArray) |
131 |
6.1.2. Αυτόματος Πίνακας (tuple) |
136 |
Παράδειγμα: Διάσχιση Στοιχείων Δυαδικού Δένδρου |
137 |
6.1.3. Κατάσταση – Λίστα – Ουρά (Inventory – List – Queue) |
141 |
6.1.4. Σωρός Τιμών (Stack) |
144 |
Παράδειγμα: Αντικείμενα Σωρών, Κατανάλωση στοιχείων και άλλες εργασίες |
145 |
Παράδειγμα: Αντικείμενο Σωρός με στοιχεία Αντικειμένων Τύπου Ομάδας |
147 |
6.2. Αντικείμενα Ειδικού Σκοπού |
147 |
6.2.1. Πίνακας με τετράγωνες αγκύλες (RefArray) |
148 |
Παράδειγμα με Πίνακες τύπου RefArray |
148 |
6.2.2. Αντικείμενο Χρήστη - Ομάδα |
149 |
Παράδειγμα Αντικατάσταση Ομάδας σε Ομάδα |
150 |
Παράδειγμα με Ομάδα με Τύπο και Ιδιότητα |
150 |
Χρήση Δομής Για Αντικείμενο {} |
152 |
Υπερκλάση Ομάδας |
153 |
6.2.3. Έγγραφο (Document) |
154 |
Παράδειγμα: Μήκος Αλφαριθμητικού |
154 |
6.2.4. Διάρθρωση Μνήμης |
155 |
Παράδειγμα: Διάρθρωση Μνήμης και Δομή (Structure) ως τύπος διάρθρωσης. |
157 |
6.3. Αντικείμενα τύπου COM |
158 |
6.3.1. Αντικείμενα ΠΙΝΑΚΑΣJSON /ΛΙΣΤΑJSON (JSONARRAY/JSONOBJECT) |
158 |
Παράδειγμα: Χρήση JSON αντικειμένου |
159 |
6.3.2. Αρχεία XML |
162 |
Παράδειγμα: Χρήση XML με αντικείμενο Msxml2.DOMDocument.6.0 |
163 |
Παράδειγμα: Χρήση του ΣΤΟΙΧΕΙΑXML αντικειμένου (XMLDATA) |
165 |
Παράδειγμα: Δημιουργία XML με κόμβους |
166 |
6.3.3. Αντικείμενο ΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ (COMPRESSOR - ZIP) |
167 |
Παράδειγμα: Δημιουργία αρχείου ZIP και επεξεργασία. |
167 |
6.3.4. Αντικείμενο ΜΗΤΡΩΟ.ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ (WINDOWS.REGISTRY) |
169 |
Παράδειγμα: Ρύθμιση χρόνου αναβοσβήματος δρομέα |
170 |
6.3.5. Λίστα εσωτερικών αντικειμένων της Μ2000 |
170 |
Παράδειγμα: Χρήση αντικειμένου ΜΟΝΑΔΙΚΟ (MUTEX) |
171 |
Παράδειγμα: με αντικείμενο ΑΥΛΟ (SHELLPIPE) |
172 |
6.4. Αντικείμενα Φορμών Χρήστη |
175 |
6.5. Αρχεία και Αρχεία Κειμένου |
175 |
6.5.1. Βασικές εντολές για αρχεία βάσει καταλόγου |
175 |
Περί Χρηστών |
177 |
6.5.2. Είδη αρχείων κειμένου |
179 |
6.5.3. Τρόποι ανοίγματος αρχείου κειμένου |
180 |
Επεξήγηση των τριων βασικών ανοιγμάτων |
181 |
Αρχεία κειμένου με γραμμές κειμένου μόνο |
181 |
Αρχεία κειμένου με χωρισμό τιμών με κόμμα (CSV) |
182 |
Παράδειγμα: UTF8 μέσω Αρχείου ANSI |
184 |
Παράδειγμα: UTF8 με Αρχείο Χωρίς Μετατροπές |
185 |
Παράδειγμα: UTF8 με Χρήση Εγγράφου και Διάρθρωσης |
186 |
6.5.4. Δημιουργία αρχείου CSV |
187 |
Παράδειγμα: Εξαγωγή CSV αρχείου για το EXCEL |
187 |
6.5.5. Φόρτωση αρχείου σε διάρθρωση μνήμης. |
189 |
Παράδειγμα: Δεκαεξαδική Απεικόνιση Μνήμης (Hex dump) |
189 |
6.6. Δυαδικά Αρχεία |
191 |
6.6.1. Χειρισμός διάρθρωσης μνήμης (Buffer) |
191 |
Παράδειγμα: Γρήγορη Ταξινόμηση Αριθμών σε Διάρθρωση Μνήμης |
191 |
6.6.2. Μετακίνηση δρομέα εντός αρχείου |
194 |
Παράδειγμα: Διάβασμα UTF8 αρχείου, ένα προς ένα χαρακτήρα |
194 |
Παράδειγμα: Μεγάλο Αρχείο 12Gbyte |
196 |
6.7. Βάσεις Δεδομένων |
197 |
Παράδειγμα: Χειρισμός Βάσης Δεδομένων |
197 |
6.8. Σύνοψη |
198 |
7. Διεπαφή Χρήστη – Βασική Φόρμα της Μ2000 |
201 |
7.1. Περί Επιπέδων |
201 |
7.1.1. Χαρακτηριστικά Επιπέδων |
202 |
7.1.2. Εντολές για εμφάνιση σε επίπεδα |
203 |
7.2. Χρήση Οθόνης (και Οθονών) |
204 |
7.2.1. Μεταβλητή μόνο για ανάγνωση: ΟΘΟΝΕΣ |
204 |
7.2.2. Μεταβλητή μόνο για ανάγνωση: ΣΥΣΚΕΥΗ |
204 |
7.2.3. Εντολή: ΠΑΡΑΘΥΡΟ |
204 |
7.2.4. Εντολή και Μεταβλητή μόνο για ανάγνωση: ΤΥΠΟΣ |
205 |
7.2.5. Εντολή: ΦΟΡΜΑ |
205 |
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Οθόνη με επιλεγμένο διάστιχο |
206 |
7.2.6. Εντολή: ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ |
207 |
7.3. Τρόποι εισαγωγής τιμών με πληκτρολόγηση |
208 |
7.3.1. Εισαγωγή Αριθμών |
208 |
7.3.2. Εισαγωγή Αλφαριθμητικών |
209 |
7.3.3. Εισαγωγή Κειμένου σε ΠΕΔΙΟ |
209 |
7.3.4. Εισαγωγή Κειμένου σε ΕΓΓΡΑΦΟ |
210 |
7.4. Επιλογή από Αναδυόμενη Λίστα |
210 |
7.5. Χρήση Στόχων |
211 |
Παράδειγμα: Πρόγραμμα με ένα Στόχο |
212 |
Παράδειγμα: Πρόγραμμα με Τρεις Στόχους |
213 |
7.6. Χρήση Εικόνων |
214 |
7.6.1. Προέλευση Εικόνων |
214 |
7.6.2. Τύποι Εικόνων |
214 |
7.6.3. Φορμά Αρχείων Εικόνων |
214 |
7.6.4. Εντολές Εμφάνισης Εικόνων |
215 |
Παράδειγμα: Δημιουργία εικόνας |
215 |
7.7. Χρήση Γραφικών 2D |
218 |
Παράδειγμα: Πολυσπείρα σε Κίνηση (2D) |
219 |
Παράδειγμα: Σχεδιασμός Ελληνικής Σημαίας |
220 |
Παράδειγμα: Σχεδίαση Στόχου με Κλίμακα |
221 |
Παράδειγμα: Γραφικά Χελώνας! |
224 |
7.8. Χρήση Ήχου–Μουσικής–Σύνθεσης Λόγου–Σύνθεσης Μουσικής |
231 |
7.8.1. Απλοί ήχοι |
231 |
Ηχογράφηση και δημιουργία WAV αρχείου |
231 |
Παράδειγμα: Ηχογράφηση μέσα από την Μ2000 |
231 |
Ήχος από την μνήμη |
232 |
Παράδειγμα: Εκτέλεση αρχείου ήχου γραμμένο σε διάρθρωση μνήμης |
233 |
7.8.2. Μουσική |
233 |
Μουσική με χρήση αρχείων (WAV, MP3, MID) |
233 |
Μουσική με χρήση συμβολικής γλώσσας μουσικής, με όργανα ανά φωνή. |
233 |
Παράδειγμα: Χριστουγεννιάτικο Δένδρο και Κάλαντα |
234 |
7.9. Χρήση Βίντεο |
235 |
7.10. Χρήση Εκτυπωτή |
235 |
Παράδειγμα: Εκτύπωση Παραγοντικών από 1! έως 200! |
236 |
Παράδειγμα: Εκτύπωση τεσσάρων σελίδων σε μια σελίδα |
238 |
7.11. Χρήση Αναλογίου για σελίδες HTML (Browser) |
241 |
Παράδειγμα: Μέτρηση από 1 έως 1000 σε ιστοσελίδα! |
241 |
7.12. Σύνοψη |
242 |
8. Φόρμες Χρήστη (GUI) |
243 |
8.1. Περί Παραθύρων (Φόρμες Χρήστη) |
243 |
8.1.1. Γνωρίσματα Παραθύρων |
243 |
8.1.2. Ελάχιστα Στοιχεία Ελέγχου σε Παράθυρα |
244 |
8.1.3. Επικοινωνία Χρήστη με Εισερχόμενα Γεγονότα |
245 |
8.1.4. Πίνακες φορμών και στοιχείων ελέγχου |
246 |
8.1.5. Κυρίαρχα παράθυρα (modal windows) |
246 |
Παράδειγμα: Δυο Παράθυρα (με τρεις τρόπους ανοίγματος) |
247 |
Παράδειγμα: Διαχείριση Παραθύρου |
249 |
8.2. Στοιχεία Ελέγχου |
251 |
8.2.2. Στοιχείο Πλήκτρο (BUTTON) |
252 |
Στοιχείο Πλήκτρο: Γεγονότα, Ιδιότητες, Μέθοδοι |
252 |
Παράδειγμα: Αντίστροφη Μέτρηση |
254 |
8.2.3. Στοιχείο Εισαγωγή (TEXTBOX) |
258 |
Στοιχείο Εισαγωγή: Γεγονότα, Ιδιότητες, Μέθοδοι |
258 |
Παράδειγμα: Φόρμα Διαλόγου Μεγάλος Ακέραιος |
261 |
8.2.4. Στοιχείο Επιλογή (CHECKBOX) |
263 |
Παράδειγμα: Τέσσερα στοιχεία σε φόρμα και Νήματα |
265 |
Περί διαχωριστικού δεκαδικών και Εντολες: Ελληνικά και Τοπικό 1032 |
268 |
Εισαγωγή στα Νήματα στη Μ2000 |
269 |
8.2.5. Στοιχείο Κείμενο (EDITBOX) |
271 |
Πίνακας Πλήκτρων Λειτουργίας (Functions Keys) Διορθωτή/EditBox |
272 |
Στοιχείο Κείμενο: Γεγονότα, Ιδιότητες, Μέθοδοι |
273 |
Παράδειγμα: Φόρμα Εισαγωγής Στοιχείων |
274 |
Παράδειγμα: Εμφάνιση Κειμένου Μόνο και Εισαγωγή με Στοιχείο Εισαγωγή |
276 |
Παράδειγμα: Εμφάνιση Χρωματισμένου Κώδικα Visual Basic 6 |
278 |
8.2.6. Στοιχείο Εικόνα (IMAGE) |
281 |
Στοιχείο Εικόνα: Γεγονότα, Ιδιότητες, Μέθοδοι |
282 |
Παράδειγμα Διπλή Καρτέλα με Πίνακα Στοιχείων |
285 |
8.2.7. Στοιχείο Λίστα (LISTBOX) |
289 |
Στοιχείο Λίστα: Γεγονότα, Ιδιότητες, Μέθοδοι |
290 |
Παράδειγμα: Ανάγνωση Επιλεγμένου Στοιχείου Λίστας (LISTBOX) |
295 |
Παράδειγμα: Συγχρονισμένες Λίστες |
297 |
Παράδειγμα: Λίστα με πολλές στήλες και πολλαπλού ύψους γραμμές |
299 |
8.2.8. Στοιχείο Λίστα.Εισαγωγής (COMBO) |
302 |
Στοιχείο Λίστα.Εισαγωγής: Γεγονότα, Ιδιότητες, Μέθοδοι |
303 |
Παράδειγμα: Λίστα Εισαγωγής με συμπλήρωση και προσθήκη |
305 |
8.3. Στοιχείο Φόρμα |
307 |
8.3.1. Τα στοιχεία της κενής Φόρμας |
307 |
Παράδειγμα: Χρήση αναδυόμενης λίστα φόρμας |
308 |
Παράδειγμα: Στόχοι και Απλές Ετικέτες στη Φόρμα |
310 |
8.3.2. Ιδιότητες - Μέθοδοι - Γεγονότα Φόρμας |
312 |
8.4. Πρόσθετα στοιχεία ελέγχου του Περιβάλλοντος Μ2000. |
319 |
8.4.1. Στοιχείο ucPieChart |
319 |
Παράδειγμα: Διάγραμμα Πίττας με ucPieChart στοιχείο |
319 |
8.4.2. Στοιχείο ucChartArea για διάγραμμα με γραμμές |
320 |
Παράδειγμα: Διάγραμμα |
320 |
8.4.3. Στοιχείο ucChartBar για Ιστογράμματα |
323 |
8.5. Εξωτερικά στοιχεία ελέγχου |
324 |
8.5.1 Στοιχείο Προβολής Ιστοσελίδων |
324 |
Παράδειγμα: Προβολή Ιστού (WWW) σε φόρμα |
324 |
8.6. Σύνοψη |
326 |
9. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ Μ2000 |
327 |
9.1. ΤΕΤΡΙΣ ΜΕ ΗΧΟ |
327 |
9.2. ΤΡΙΛΙΖΑ – ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ |
344 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
You can feel free to write any suggestion, or idea on the subject.