Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021

Αναθεώρηση 36 (και 35) Έκδοση 10

Με αυτήν την αναθεώρηση τελείωσα τις αλλαγές, βελτιώσεις που ήθελα, και φυσικά λάθη που διορθώθηκαν.

Σκέφτομαι μια γενναία μεταμόρφωση της γλώσσας...αλλά θα δούμε στο μέλλον, πόσο θα μπορέσω να την κάνω!

Έκλεισα σήμερα τα 55 χρόνια (άλλα τόσα θέλω).



From Readme.txt (35 revision, 36 revision

Version 10 revision 35:

1. Fix const lambda to be used in a call by pass by reference

const b=lambda k=1 -> {

=k

k++

}

module dosomething (&k) {

Print k()

}

for k=1 to 10

dosomething &b

next

2. Final lambda in groups now can be used in a call when the group passed by reference.

group M {

final b=lambda k=1 -> {

=k

k++

}

}

module dosomething (&k, &z) {

Print k.b()  ' k.b() is the same as z()

Print z()

}

for k=1 to 5

dosomething &M, &M.b

next


3.Update Demo1 in Info



Version 10 revision 36:

1)A broken statement:

1. Fix the STOP statement. Now M1 module in info works fine.


2-4)Improvements:

2. Point now return 0x7FFFFFFF when we get color out of layer.

3. Gradient statement to Player layers preserve colour in non displayed pixels (transparent by a region on the window). So We can test if mouse pointer on a sprite layer return 0x7FFFFFFF (out) or the transparent color which we use at Player statement.

4. Module Sprites in info now has the new definitions (2 & 3) to handle better the displayed sprites using mouse.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

You can feel free to write any suggestion, or idea on the subject.